Tuesday, March 4, 2014

HAI

Assalamualaikum sahabat sahabat ku sekalian.

Lamanya tak bukak blog. Alhamdulillah aku hidup lagi :) Dah 2014 dah waaaah how time flies. I'm turning 18 this year. Ye dah habis sekolah dah. Jangan jealous ye adik adik :P

Dah almost 3 months jadi ex-TGBian. Dulu kemain cakap terseksa duduk TGB. Nak balik, nak balik. Konon homesick segala benda. lol please ah. Tu masa form 4 je okay. Bila dah masuk form 5, dah jadi senior, baru lah sedar betapa indahnya TGB tu. Kata orang, tak kenal maka tak cinta. Dah kenal waaa seronok pulak. So, it actually took me a year nak adapt kat TGB ni. Suasana yang absalutely different dengan sekolah harian. Alhamdulillah, aku dapat peluang nak rasa kelainan tu :) Best wooo TGB. Siapa yang tolak tu tolonglah faham rugi sangat sangat.

Okay enough pasal TGB. So basically, my life right now hanyalah di rumah. Tak amik lesen. Tak kerja. Enjoy lah dulu kat rumah while it last kan. Lepas ni dah sambung belajar nanti dah tak dapat nak rasa relax relax kat rumah macam ni lagi. Ramai kawan kawan dah sambung belajar awal. Dapat SPC (Skim Pelajar Cemerlang for MRSM's student). Aku tak dapat huuuuu siapalah daku ini lol. Bukan rezeki aku nak dapat SPC ni. Allah's plan is always the best, insyaAllah :)

Dalam 3 months ni adalah dapat beberapa offer. January haritu dapat offer pra-U USM. The other day pulak dapat offer buat test A-Level kat KYS. Dua dua pun tak pergi. Okay mungkin bukan rezeki aku kat situ. Macam aku cakap tadi, Allah's plan is always the best.. So, sebagai hambaNya, kenalah redha dengan segala ketentuanNya :)

Sekarang pun aku tak tahu nak plan macam mana my future ni. Dalam hati macam teringin nak amik dentistry. Pharmacy pun macam best. Haaaaaa still blank lagi sebenarnya. Tak lama lagi result SPM pun nak keluar dah. Approximately in 2 weeks time. Takut sangat sangat sangat sangat. Apa bendalah yang aku jawab time SPM haritu. Ya Allah. Harap-harap dapat lah keputusan yang aku idam idamkan. Amin.

I should plan my future now. Yes, now.  Haa penat dah merapu. Lama  tak type panjang panjang macam ni rasa seronok pulak :D hihi okay adios amigos. Fii hifzillah ya akhi wa ukhti. Assalamualaikum.



No comments:

Post a Comment