Monday, May 16, 2016

Tak boleh


Bukan aku tak cuba. Aku cuba. Tapi tak boleh. Sangat tak boleh. Aku try nak sibukkan diri. Tapi tak jalan. Kenapa orang tak boleh nak faham aku ? Bila aku nak sibukkan diri dengan belajar, bila aku nak tunjuk kat dia yang aku still boleh berjaya, bila aku nak kuatkan diri terima semua yang dah jadi ni, kenapa semua nak menghalang ?

Kenapa buat muka bila aku cakap aku nak belajar ?
Kenapa buat muka bila aku tak nak ikut ?
Kenapa buat muka bila aku tak semangat nak join apa apa event ?
Kenapa kacau aku setiap kali aku nak belajar ?


Bukan ke korang yang suruh aku kuat ? Bukan ke korang yang suruh aku tunjukkan kat dia yang aku still boleh eventhough dia tak ada ? Bukan ke korang yang suruh aku lupakan dia ?
Aku penat. Penat sangat nak jaga hati semua orang. Sedangkan hati aku sendiri pun tak terjaga...

"Persetankan apa yang orang nak cakap. Kau yang kawal kehidupan kau. Kenapa nak kena dengar cakap orang ?"
"Jaga hati kau dulu yanie"
"Kau boleh. Aku tahu kau kuat :)"

Boleh ke ?


No comments:

Post a Comment